Jeśli szukasz nowych, skutecznych i sprawdzonych metod pracy z dziećmi i młodzieżą:
- jesteś nauczycielem, pedagogiem lub psychologiem szkolnym,
- jeszcze studiujesz psychologię, pedagogikę, socjologię lub pokrewne kierunki,
- pracujesz jako wychowawca w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii, Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym, placówce wsparcia dziennego, świetlicy lub klubie działającym na rzecz młodzieży,
- realizujesz projekty i wspierasz inicjatywy młodzieżowe,
- interesuje Cię pomaganie innym, socjo- lub psychoterapia, ale obawiasz się, że brakuje ci umiejętności praktycznych,
- jesteś pewny, że chcesz pracować z dziećmi lub młodzieżą i zainwestować swoje oszczędności w swój rozwój.
To nasza propozycja jest dla Ciebie.
Czy jeżeli chcemy pomóc nastolatkowi, który zachowuje się agresywnie i stosuje przemoc mamy ukończyć kolejny kurs przeciwdziałania przemocy w środowisku młodzieżowym? A jeżeli nastolatka w trudnych emocjonalnie sytuacjach raz jest autoagresywna (zaczyna się ciąć), a w innym przypadku jest smutna i zamyka się w sobie, to znaczy, że powinniśmy ukończyć dwa specjalistyczne kursy aby móc jej skutecznie pomagać ?
Czy nie ma związku między nagłymi zmianami zachowań adolescentów od depresji, po niewytłumaczalną euforię, czy między wrogim stosunkiem do zasad ustalanych przez dorosłych a momentem życia w jakim znajduje się młodzież? Ów zawiązek jest.
Nie zapominajmy, że czas dorastania to okres intensywnych zmian hormonalnych i psychicznych u młodych ludzi, a ubocznym efektem tych zmian mogą być różne niepokojące objawy. Co więcej, trudno określić co jest normą w tym okresie, a co od normy odbiega i ile ma odbiegać, aby było to już patologią. Skoro nastolatek znajduje się w kryzysie rozwojowym to czasami objawy mogą być rezultatem kompensacji a nie patologii. To co u osób dorosłych odbiega od normalność u nastolatków jest rozwojową normą. Na przykład zmiany nastroju w ciągu jednej doby od bardzo silnego smutku i apatii po euforyczne poczucie ?mogę wszystko? jest niepokojące u dorosłych, a typowe dla nastolatków.
Co więcej, rodzi się kolejne pytanie jak pracować z młodzieżą? Jak jej pomagać, co leczyć, a w czym dawać wsparcie? Psychodynamiczne Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży daje spójne i pragmatyczne podejście teoretyczne, które daje większą pewność i komfort w profesjonalnej pracy w obszarze pomagania.
To sprawdzony 17-letni projekt szkoleniowy jednego z najbardziej prestiżowych ośrodków psychoterapeutycznych w Polsce: Krakowskiego Centrum Psychodynamicznego. Pierwszy rok prowadzony jest w Lublinie, drugi w Krakowie.